|
TOMOS SLOVENIJA
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
pibi Administrator
Pridružen/-a: 06.01. 2010, 21:54 Prispevkov: 135
|
Objavljeno: 16 Mar 2010 15:07 Naslov sporočila: Uplinjač |
|
|
NAPRAVO, KI SE NAHAJA TAKO NA DVOTAKTNIH KOT NA ŠTIRITAKTNIH IN WANKEL MOTORJIH IMENUJEMO UPLINJAČ ALI PO DOMAČE "FERGAZER" ali "KARBURATOR".
Uplinjač izdeluje plinsko zmes. Vanj pride z ene strani tekoče gorivo, z druge pa zrak. Oba se med seboj močno zmešata, pri čemer se bencin razškropi v najdrobnejše kapljice in delno izpari. Ta zmes bencina z zrakom se imenuje plinska zmes.
Pri motociklih se dovaja gorivo do uplinjača s pomočjo prostega pada (so tudi izjeme npr. Solex), ker je uplinjač postavljen pod bencinskim rezervoarjem.
Ta način zagotavlja zanesljiv pretok goriva, brez kakršnega nezanesljivega faktorja, kot je npr. bencinska črpalka ali vakuum aparat. Uplinjač je postavljen neposredno ob cilindru, zaradi česar odpadejo dolge sesalne cevi in se s tem omogoča boljše polnjenje valja.
Naloga uplinjača je da pri različnih obremenitvah motorja izdeluje plinsko zmes, ki ima ustrezno razmerje zraka in goriva, razkropljenega v najdrobnejše kapljice, po možnosti čimveč uparjenega.
Odnos teže bencina in zraka je 1:15, vendar ob zagonu motorja pri prostem teku in pri obremenitvah ter pri hladnem motorju mora uplinjač pripraviti nekaj bogatejšo plinsko zmes. Odnos bencina in zraka mora biti od 1:8 do 1:10. Pri srednje obremenjenem motorju mora biti plinska zmes siromašnejša, razmerje je okoli 1:17. Pri polni moči motorja pa je razmerje približno 1:15. Ta razmerja bencina in zraka opravlja uplinjač avtomatsko.
Uplinjač je sestavljen iz naslednjih glavnih delov: lončka, plovca, igle, difuzorja, šob, in gibljivega zasuna (bata) ali lopute.
Glavna šoba in lonček sta med seboj povezana po zakonu o spojenih posodah, torej je v obeh enak nivo goriva. S spremembo nivoja goriva v lončku se menja tudi položaj plovca v katerem se nahaja igla ki deluje kot ventil. Ta uravnava večji ali manjši dotok goriva. Ko iz glavne šobe izteka gorivo, se nivo v njej znižuje, torej se znižuje tudi v lončku. Plovec za iglo torej avtomatsko uravnava dotok svežega goriva.
Motocikli ki imajo več valjev imajo večinoma za vsak valj svoj uplinjač. Zato obstaja velik časovni razmik med sesalnimi takti. Motor vsesava zmes s prekinitvami in udarci, zaradi česar zrak, ki prihaja skozi difuzor močneje deluje in izsesava preveč goriva, s čemer bi se pri polnih obratih dobila prebogata zmes. Zato se pri motociklih skoraj vedno uporabljajo uplinjači na zasun (bat) in ne na loputo kot pri avtomobilskih motorjih. Premikanje zasuna povzroča veliko spremembo odprtine difuzorja. S spuščanjem zasuna se odprtina difuzorja tako naglo zmanjšuje, da bi dobili prebogato plinsko zmes, če bi ne bilo šobine igle vgrajene v sredino zasuna, ki gre centralno vse globlje v šobo, če se zasun spušča. Igla je konična z vrhom obrnjena navzdol, tako da vse bolj duši dovod goriva in s tem preprečuje pretirano obogatitav plinske zmesi pri zmanjševanju plina.
Lp _________________
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|