|
TOMOS SLOVENIJA
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
pibi Administrator
Pridružen/-a: 06.01. 2010, 21:54 Prispevkov: 135
|
Objavljeno: 18 Mar 2010 19:33 Naslov sporočila: TOMOS PO LETIH OD 1954 DO 1989 |
|
|
TOvarna MOtornih koles Sežana
16. julij 1954: okrajni ljudski odbor Sežana izda sklep o ustanovitvi tovarne motornih koles.
05. oktober 1954: londonski sporazum reši položaj svobodnega tržaškega ozemlja. Zato se lahko tovarna gradi v Kopru; prve pisarne pa imajo v bližnjih prostorih podjetja Vino Koper.
leto 1955: sestavijo prvi motocikel, to je bil sodobni Puch SG250.
leto 1956: izdelujejo motocikel SV 175. Skuter SR/SRA ima električni zaganjalnik!
leto 1959:izdelajo 17.000 mopedov Colibri, najuspešnejši je tip 12.
14. junij 1959: Tito odpre novo tovarno.
Konec 50. let: velik del dobička namenjajo gradnji delavskih stanovanj, menzi in nakupu avtobusov, da so se lahko delavci vozili na delo.
leto 1961: razvili so lastni skuter, ki je imel takrat popolno novost, jermenski pogon variator. Ni šel v proizvodnjo.
Leto 1965: izdelajo dirkalni moped D-9, ki ima okvir iz fiberglasa, kolutne zavore, 11KM pri 14.000 vrtljajih v minuti, vrteči kolut za sesanje in tehta 38kg. Konkurent v tistem času je Suzuki 50, ki tehta 86 kg , a zmore 18 KM.
Leto 1967: v Italiji kupijo okvir in na nizozemskem motor Laura. nastane prvi Avtomatik
Leto 1969: sposoben konstruktor Mihevc konča delo na povsem novem motorju z novim menjalnikom. Nastane Colibri 14.
Leto 1970: konstruktor Vuga konča delo na novem Automaticu A3. Ima Tomosov avtomatski dvostopenjski menjalnik z dvema sredobežnima sklopkama. V Tomosu dela 4.000 ljudi.
Leto 1971: modernizirajo podobo Colibrija T14, pride APN 4 in rodijo T15. Ta ima 5 prestav, zmore 5,3 KM in pelje 80 km/h. T15 SL ima moč 6 KM in gre 85 km/h. Nebesa!
Obdobje 1973/1976: predstavijo motocikel za motokros in cestno vožnjo: 50 Junior, z zamenjavo verižnikov gre 110 km/h. 50 Senior je namenjen le dirkam v motokrosu.
Leto 1974: predstavijo najbolj sodoben T15 Sprint, ki ima elektronski (tiristorski) užig- nič več "platin". Vsi mopedi dobijo cevni okvir, Marzocchi vilice, boljše blažilnike, sodobne merilnike okrogle oblike.
Leto 1975: predstavijo najmočnejši Tomos, Electronic 90: ima 9 KM. nehajo ga izdelovati leta 1979. Dva takšna motorja skupaj sta bila osnova prekrasnega motocikla 175, ki pa je obstal sredi priprav za proizvodnjo.
Leto 1985: izdelajo lični BT 50, ki ima kolutno zavoro in poloklep.
Leto 1988: izdelajo rahlo robat, a še zanimiv enduro ATX 50 in močnejši CTX 80, ki ugasne leta 1993. V Tomosu je zaposlenih manj kot 1.000 ljudi.
Leto 1989: prenovijo Automatic, ki nosi ime Colibri.
Leto 1999: debel cevni okvir iz Italije in posodobljen motor Colibrija rodita Flexer. _________________
Nazadnje urejal/a pibi 20 Mar 2010 20:30; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
automatic_7 V.I.P.
Pridružen/-a: 07.01. 2010, 19:10 Prispevkov: 35 Kraj: Ajševica (okolica Nove Gorice)
|
Objavljeno: 20 Mar 2010 19:48 Naslov sporočila: Re: TOMOS PO LETIH OD 1954 DO 1989 |
|
|
pibi je napisal/a: |
Leto 1989: debel cevni okvir iz Italije in posodobljen motor Colibrija rodita Flexer. |
si flu letnico ? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
pibi Administrator
Pridružen/-a: 06.01. 2010, 21:54 Prispevkov: 135
|
Objavljeno: 20 Mar 2010 20:29 Naslov sporočila: |
|
|
aja hehe _________________
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|