trobrzinc moderator
Pridružen/-a: 07.01. 2010, 15:15 Prispevkov: 101
|
Objavljeno: 19 Feb 2010 22:04 Naslov sporočila: ducati 695 monster |
|
|
”ljubka pošast”Italijani so predstavili temeljito prenovljeno njihovo najmanjšo 'pošast'. Kot njegov predhodnik želi s svojo nezahtevnostjo upravljanja ustrezati začetnikom na cesti in hkrati ponuditi dovolj športnosti in italijanskega šarma, da po njem posegajo tudi izkušeni motoristi z jasnimi željami.
Še pomnite, gospodje?
Monster 900 letnik 1993Zgodba o Monstru se prične jeseni leta 1992, ko pri Ducatiju predstavijo 900-kubičnega cestnega bojevnika, ki v preprostosti oblike kar najlepše združuje retro slog in moderno tehnologijo. Velika okrogla luč, ravno krmilo, seksi rezervoar in sedež za dva, ki kratko zaključuje zadek. Okvir je kajpada klasičen cevni, iz zračno hlajenega dvovaljnika pa hrumi štiritaktna melodija, začinjena s 'cingljanjem' suhe sklopke. Motocikel je dobro sprejet, pravi uspeh pa doživi manjši brat s 600-kubičnim srcem dve leti kasneje. Tako Italijani odprejo vrata kupcem, ki so si vedno želeli Ducatija, pa ga niso bili zmožni ali pa ga zaradi močnih pogonskih strojev celo niso upali kupiti. Monster postane prodajna uspešnica in radi se pohvalijo, da se danes po cestah vozi več kot 170.000 krotkih in malo manj krotkih pošasti. Leta 1998 postavijo v salone model Dark, ki je nastal kot odgovor na številne predelave: v mat črni barvi naj bi bil odlična osnova za kupce, ki
Monster 600 dark letnik 1998so Monstru s 'stajlingom in tuningom' hoteli vtisniti osebno noto, hkrati pa je izgledal zelo čedno tudi tak, kot je prišel iz tovarne. Za novo tisočletje so ga prvič resneje prenovili (posoda za gorivo, sedež, zadnji del…), nov agregat pa je dobil čez dve leti in postal prvi srednjekategorni Monster z elektronskim vbrizgom goriva – 620 i.e. Postal je poskočnejši, prijaznejši uporabniku, zanesljivejši in ob tem porabil še manj goriva. Danes zgodbo o legendi nadaljuje novi Monster 695.
Srce
pomlajeno ”srce” zverineNajvečja sprememba, kar nam dajo vedeti tudi z imenom, je sprememba pogonskega agregata. S povečanjem premera batov z 80 na 88mm in zmanjšanjem hoda za 4,3mm (57,2 namesto 61,5mm) so pridobili prostor za večje ventile (sesalni 2mm, izpušni 3mm večji v premeru), hkrati pa je hitrost batov manjša za 17%, kar pomeni manjšo obrabo in daljšo življenjsko dobo (servisni interval je podaljšan na 12.000km). Da bi prihranili pri teži, so stebla ventilov dolga 7mm (iz agregatov Testastretta) in tako za milimeter krajša od tistih iz 620 i.e.
Rezultat je največja litrska moč v seriji zračno hlajenih Ducatijevih agregatov! To znese 73 konjskih moči in 61 Nm največjega navora, kar je v primerjavi z predhodnikom prijetno presenečenje (63 KM in 56 Nm pri 620 i.e.).
Da bo vožnja z novim 'dučetom' prijetnejša in varnejša, je že serijsko opremljen z drsečo sklopko, ki je bila še do nedavnega namenjena le superšportnikom. Ta daje dober občutek na sklopki in ne utruja prstov, kar bi se utegnilo zgoditi pri mestni vožnji, ko pogosto stiskamo ročico sklopke. Prav tako preprečuje blokiranje zadnjega kolesa pri grobem prestavljanju navzdol, česar bodo veseli bolj športni vozniki. Jap, z Monstrom se bo dalo voziti tudi hitro!
Trobente
da pošast lažje zadihaIzpušni sistem je opremljen z sondo lambda in v kombinaciji z zmogljivo Magneti Marelli elektroniko zagotavlja pravo zmes goriva in zraka v vsakem trenutku ter tako olajša delo katalizatorjema v izpušnih loncih, ki skrbita za čistost izpusta. 695-tka tako dosega stroge omejitve izpušnih plinov, ki jih določa standard EURO-3. Kljub vsej tej 'zeleni navlaki' Italijani obljubljajo še vedno tisto pravo, značilno globoko bobnenje. Komur to ne zadošča, naj preleti bogat katalog dodatkov, kjer se najde tudi Termignoni-jev izpušni sistem.
Šasija
Okvir je eden od zaščitnih znakov tega italijanskega podjetja in greh bi bilo na trg poslati Monstra z, na primer, aluminijastim okvirjem. Paličje v črni ali rdeči barvi lepo dopolnjuje bočno linijo in ne skriva pogleda na hladilne reže dveh valjev. Krommolibdenov okvir ni samo lep in drag, ponaša se tudi z nizko težo in dobro togostjo. Novinca bodo veseli manjše rasli, saj je sedež od ostalih Monstrov nižji za 3 centimetre. Za dober stik s podlago spredaj skrbi par obrnjenih Marzocci-jevih teleskopov, zadaj pa enojni Sachs-ov amortizer z nastavitvijo prednapetosti in hitrosti blaženja. Prednje kolo ustavljata dva plavajoča koluta premera 300mm v kombinaciji z dvobatnimi čeljustmi znamke Brembo, medtem ko zadaj pomaga prav tako dvobatna čeljust, ki stiska kolut premera 245mm. Glede na težo in zmogljivosti, povsem dovolj.
Pogled na digitalni prikazovalnik nam razkrije standardne veličine (hitrost, prevoženi kilometri) in temperaturo agregata ali uro. Osvetlitev je mogoče prilagajati glede na zunanjo svetlobo, da soj inštrumentov ni moteč očem.
In kaj je novega navzven?
lepotec iz profilaKer bi s pretiranim spreminjanjem zunanjosti lahko klasičnemu izgledu kvečjemu škodovali, velikih sprememb, kar se tiče zunanjosti, ni. Vseeno dovolj, da se '695-tka' loči od starejših bratov. Linije ostajajo čiste in ravno prav zaobljene, da ne skrivajo športne note. Veliko delov je v mat črni barvi, na primer kolesa, zadnja nihajka, stopalke, pokrovi motorja in razni drobni dodatki. Ducatijev logotip na posodi za gorivo, ki se je včasih svetil v srebrni barvi, je zdaj snežno bel, napisi 'Monster' in '695' pa so večji in bolj opazni. Da slučajno kdo ne bi pozabil na poreklo vozila, so barve italijanske zastave na zadnjem koncu obeh stranskih pokrovov.
stroj za uživanjeVeč o zmogljivostih, voznih lastnostih in morebitnih 'kiksih' bomo povedali po prvih kilometrih, ko bomo z veseljem ubirali zavite ceste ali pa se odpravili na zasluženo pijačo s prijatelji ob koncu tedna. Obvezno v lokal z zunanjo teraso, od koder bomo lahko spremljali poglede mimoidočih na tega italijanskega lepotca.
Pri uvozniku pravijo, da jim je nova mrcina obljubljena že za čas celjskega sejma Moto boom, kjer jo bodo - če bo vse po načrtih - predstavili slovenskemu trgu. Cena bi se naj vrtela celo rahlo POD ceno predhodnika, 620-ke, to je cca. 1,9mio SIT.
a j kej bol _________________ The Only Motorcycle Of Slovenia |
|